NOVOKljučne informacije o piškotkih na naših spletnih straneh. Preberite več TU ZDAJ.

Če ne storite nič, se šteje, kot da ste piškotke sprejeli.

Zapri

Vichy se zavezuje, da bo spoštoval zaupnost osebnih podatkov, ki jih uporabnik posreduje prek tega obrazca. Osebni podatki, pridobljeni prek tega obrazca, se bodo uporabili izključno s strani podjetja Vichy za urejanje vašega računa, in za obdelavo podatkov o mnenju potrošnikov.

Pravico imate do dostopa, popravljanja in brisanja vseh podatkov, ki se nanašajo na vas. To pravico lahko izkoristite v vsakem trenutku s pošiljanjem e-pošte na naslednji naslov info@vichy.si

Pravico imate v vsakem trenutku izvedeti vse o naši politiki varstva osebnih podatkov kakor tudi o drugih pravnih določbah.

OK

OKCancel

Thank you

Close

Polifenoli in njihove koristi za kožo

Kaj so polifenoli in kako pomagajo koži? Ponujamo vam nekaj dejstev o teh čarobnih molekulah, znanih po svojih antioksidantnih lastnostih.

Kaj so polifenoli in katere so njihove koristi za kožo?

Čeprav morda še nismo slišali za ta izraz, pa zagotovo poznamo prednosti, ki jih polifenoli nudijo koži. Na splošno polifenoli zajemajo veliko različnih živil - predvsem rastlinskega izvora - ki so bogata z antioksidanti. Z antioksidanti bogata živila so znana po svojih anti-age lastnostih, zlasti ko gre za delovanje proti učinkom stresa, ki ga povzročajo UV žarki (1). Živila, ki so bogata s polifenoli, v osnovi preprečujejo širjenje prostih radikalov, ki jih povzročajo zunanji dejavniki, kot so škodljivi vplivi sonca ali onesnaženja, ki pospešujejo razvoj vidnih znakov staranja. Več antioksidantov kot zaužijemo, bolje se bo naša koža spopadala s to vrsto oksidativnega stresa - zato je pomembno, da v prehrano vključimo živila, ki so bogata s polifenoli, sploh če želimo imeti sijočo in zdravo polt.                                                                    

[1]  http://www.netdoctor.co.uk/healthy-eating/a10835/antioxidants-and-oxidative-stress/

Kakšen je najboljši način za vključitev s polifenoli bogate hrane na svoj jedilnik?

Jejte zelenjavo! Polifenoli hrani pogosto dajo kisel ali grenak okus in jih lahko najdemo v številnih naravnih sestavinah, zlasti v surovi zelenjavi, sadju, zeliščih in začimbah. Rafinirana ali predelana hrana vsebuje nižjo raven polifenolov, zato naj bodo nekatere jedi čim bolj naravne, da boste kar se da povečali njihov blagodejni učinek. Kot splošno pravilo velja, da obarvana živila, kot so borovnice, granatno jabolko in rdeče grozdje, vsebujejo visoko raven polifenolov, zaradi prisotnosti pigmenta antociana. Dobra vira polifenolov sta tudi kumina in kurkuma - za največji učinek poskusite združiti črni poper in kurkumo. V bistvu, svetlejše kot je, tem bolje!

Podobno kot nege za kožo, tudi hrana iz skupine polifenolov pomaga splošnemu zdravju. Flavonoidi, podskupina polifenolov, lahko pomagajo stabilizirati krvni tlak, medtem ko so študije pokazale, da lahko nekateri polifenoli v temni čokoladi (kocka ali dve, ne pa celotna vrstica) pozitivno vplivajo na delovanje srčnožilnega sistema, saj izboljšajo pretok [2][3]. Saj ne, da bi potrebovali izgovor, ampak to je vseeno dobro vedeti.

[2][3]Huang WY, Davidge ST, Wu J.: Naravne sestavine iz hrane - možna uporaba pri preprečevanju in zdravljenju hipertenzije. Crit Rev Food Sci Nutr. 2013;53(6):615-30. doi: 10.1080/10408398.2010.550071.

Arranz S, Valderas-Martinez P, Chiva-Blanch G, Casas R, Urpi-Sarda M, Lamuela-Raventos RM, Estruch R.: Zaščitni učinek kakava na srce: klinični dokazi randomiziranih kliničnih preizkusov na ljudeh. Mol Nutr Food Res. 2013 Jun;57(6):936-47. doi: 10.1002/mnfr.201200595. 
[1] Huang WY, Davidge ST, Wu J. Bioactive natural constituents from food sources-potential use in hypertension prevention and treatment. Crit Rev Food Sci Nutr. 2013;53(6):615-30. doi: 10.1080/10408398.2010.550071.
[2] Arranz S, Valderas-Martinez P, Chiva-Blanch G, Casas R, Urpi-Sarda M, Lamuela-Raventos RM, Estruch R. Cardioprotective effects of cocoa: clinical evidence from randomized clinical intervention trials in humans. Mol Nutr Food Res. 2013 Jun;57(6):936-47. doi: 10.1002/mnfr.201200595.

Naši kultni izdelki

Najbolj brano

Slog

5 zapovedi o zdravi prehrani, ki jih je treba upoštevati po 50. letu

Po 50. letu je pravilna prehrana pomembnejša kot kdajkoli prej, še posebej zato, ker vaše telo doživlja velike hormonske spremembe, ki lahko vplivajo na splošno počutje. Preberite, katerim 5 zapovedim o zdravi prehrani je treba slediti v tem novem življenjskem obdobju, ne glede na to, ali jeste doma, zunaj ali le praznujete praznik.

Preberite članek

Slog

Nakupovalni seznam v menopavzi: uravnotežena prehrana z vsega sveta

V menopavzi lahko nekatere jedi pomagajo pri pomirjanju simptomov, kot so vročinski valovi, medtem ko lahko druge te simptome le še poslabšajo. Vendar obstajajo tudi jedi, ki obnavljajo kožo in jo ščitijo pred staranjem. Ta nakupovalni seznam za obdobje menopavze vključuje okusne in zdrave jedi z vsega sveta, ki vam bodo pomagale do odličnega videza in počutja.

Preberite članek

Slog

Fermentirana živila: verjemite nam, vaša koža vam bo hvaležna

Seveda ime ne zveni posebej privlačno, vendar verjemite nam, da morate biti vsekakor pozorni na fermentirana živila, če si želite izboljšati splošno zdravje. Razložili vam bomo, zakaj ves ta hrup okoli zdrave hrane v zadnjem času in vam svetovali, katera so najboljša fermentirana živila, ki bi jih morali vključiti v svojo prehrano. 

Preberite članek

go to top