getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = SI Test : 'SI/'

OK

OKCancel

Thank you

Zapri

Katera prehranska dopolnila bi morali jemati v menopavzi?

  • favoris

Na voljo je preveč podatkov, ki jih je treba predelati v menopavzi. Seveda se želite dobro pripraviti in poskrbeti zase, toda kako lahko izveste, katera dopolnila jemati in kako? Morda ne veste, ampak mi vam bomo povedali!

katera-prehranska-dopolnila-bi-morali-jemati-v-menopavziŠtudije kažejo, da približno 40–75 % žensk v menopavzi uporablja prehranska dopolnila in alternativne oblike zdravljenja. Takšen pristop vključuje tudi uživanje zelišč v obliki pripravljenih mešanic, prehranska dopolnila, meditacijo, akupunkturo in masaže (1). Zaradi velike priljubljenosti dopolnil, ki lajšajo simptome menopavze, je pomembno vedeti, katera so dejansko učinkovita.

Niste same!
Približno 40–75 % žensk v menopavzi uporablja dopolnilne in alternativne oblike zdravljenja v obdobju menopavze.

Kalcij in vitamin D

Katera prehranska dopolnila bi torej morali jemati med menopavzo? Menopavza je največji dejavnik tveganja pri ženskah z osteoporozo. Povprečna letna izguba kostne mase med menopavzo znaša 2–3 % v prvih nekaj letih, pozneje pa 0,5–1 %. Zato je ključnega pomena, da ukrepamo preventivno. Kalcij in vitamin D sta zelo pomembni dopolnili, ki delujeta na zdravje kosti. Za ženske, starejše od 50 let, se priporoča dodatek kalcija (≥ 1000 mg/dan) in vitamin D (800 IU/dan (20μg)) (2).

Dejstva in številke:
Povprečna letna izguba kostne mase med menopavzo znaša 2–3 % v prvih nekaj letih, pozneje pa 0,5–1 %.
Vrnite udarec s kalcijem in vitaminom D!

Flavonoidi (polifenoli), vključno s fitoestrogeni

Druga sprememba, ki se pojavi med menopavzo, je staranje kože. Skupina peroralnih dopolnil, vključno z flavonoidi (polifenoli), kot so fitoestrogeni, lahko pomaga in preloži staranje kože. Fitoestrogeni sodijo med rastlinske sestavine, ki imajo v telesu podobne učinke kot estrogen. Uporaba fitoestrogenov ima pozitiven učinek na lipide v serumu in prispeva k zdravju v celoti. Prav tako lahko zmanjšajo tveganje za razvoj bolezni srca in ožilja ter pozitivno vplivajo na presnovo kostnega tkiva, sluznice in kožo ter učinkovito olajšajo simptome po menopavzi (3, 4). Obstajajo tudi podatki, ki kažejo, da dopolnila z izoflavoni, ki so bogata z genisteinom (dopolnila, ki so derivat soje), lajšajo vročinske valove (5).

Omega-3 maščobne kisline

Vročinski valovi, depresija in bolezni srca in ožilja predstavljajo težave za mnoge ženske v menopavzi, proti katerim so lahko zelo koristne prav omega-3 maščobne kisline, ki sodijo med polinenasičene dolgoverižne omega-3 maščobne kisline (omega-3 PUFA) (1).

Eden od izdelkov, bogatih z omega-3 esencialnimi maščobnimi kislinami in gama-linolensko kislino (GLA), je svetlinovo olje, znano tudi kot EPO. Svetlin je rastlina, katere cvetovi lahko pomagajo pri vročinskih valovih, povezanih z menopavzo. Vir omega-3 maščobnih kislin pa niso le rastlinska olja, ampak tudi ribja maščoba. Ta skupina prehranskih dopolnil ščiti srčno-žilni sistem pri ženskah v menopavzi in zmanjšuje tveganje za razvoj depresije in raka dojk, zato so omega-3 maščobne kisline glavna skupina dopolnil, ki jih strokovnjaki priporočajo ženskam v menopavzi. (1).

Še en pogost simptom v menopavzi je izpadanje las. Dermatologi najpogosteje priporočajo prehranska dopolnila s cinkom, bakrom in železom (zlasti za vegetarijance), vitamini A, S, E, niacinom B12 in biotinom. Te najdemo v prehranskih dopolnilih B-kompleks. (7).

Povzetek:

Menopavza je življenjsko obdobje, v katerem se pojavljajo številne spremembe v telesu.

Najbolj učinkovita prehranska dopolnila za lajšanje simptomov menopavze so:
·   Kalcij
·   Vitamin D
·   Flavonoidi
·   Omega-3 maščobne kisline
·   Multivitaminski kompleksi, zlasti B-kompleks

VIRI:

[1]. Brończyk-Puzoń A., Piecha D., Koszowska A., Kulik-Kupka K., Zubelewicz-Szkodzińska B. Rola wybranych składników odżywczych diety u kobiet w okresie naturalnej menopauzy – przegląd piśmiennictwa. Medycyna Ogólna i Nauki o Zdrowiu, 2016, zvezek 22, št. 2

[2]. Rizzoli R., Bischoff-Ferrari H., Dawson-Hughes B., & Weaver C. (2014). Prehrana in zdravje kosti pri ženskah po menopavzi. Women’s Health, 10(6), 599–608 doi:10.2217/whe.14.40

[3]. Bojarowicz H., Dźwigulska P. Prehranska dopolnila. II. del. Izbrane sestavine prehranskih dopolnil in njihova uporaba. Hygeia Public Health 2012, 47(4): 433–441.

[4]. Eden, J. A. (2012). Fitoestrogeni za simptome menopavzo: pregled. Maturitas, 72(2), 157–159.

[5]. Messina, M. (2014). Hrana iz soje, izoflavoni in zdravje pri ženskah po menopavzi. The American Journal of Clinical Nutrition, 100 (suppl_1), 423S–430S.

[6]. Taylor, M. (2015). Dodatni in alternativni pristopi k menopavzi. Endokrinologija in presnova. Klinični centri Severne Amerike, 44(3), 619–648.

[7]. Goluch-Koniuszy Z. Prehrana žensk s težavami z izpadanjem las med menopavzo. Menopauzalny. Marec, 2016.  15(1): 56–61.

Naši kultni izdelki

  • Novo

    Phytosculpt

    NEOVADIOL

    Phytosculpt

    Učvrščen vrat. Preoblikovane konture obraza.

  • NEOVADIOL NADOMESTNI KOMPLEKS*  Napredna obnovitvena nega za zrelo kožo in kožo v menopavzi Normalna in mešana občutljiva koža *Nadomestni kozmetični kompleks.
  • NEOVADIOL NADOMESTNI KOMPLEKS* Napredna obnovitvena nočna nega   * Nadomestni kozmetični kompleks.
  • Najbolj brano

    5 zapovedi o zdravi prehrani, ki jih je treba upoštevati po 50. letu

    Slog

    5 zapovedi o zdravi prehrani, ki jih je treba upoštevati po 50. letu

    Po 50. letu je pravilna prehrana pomembnejša kot kdajkoli prej, še posebej zato, ker vaše telo doživlja velike hormonske spremembe, ki lahko vplivajo na splošno počutje. Preberite, katerim 5 zapovedim o zdravi prehrani je treba slediti v tem novem življenjskem obdobju, ne glede na to, ali jeste doma, zunaj ali le praznujete praznik.

    Preberite članek

    go to top