OK

OK Cancel

Thank you

Zapri

Pogovor z nutricionistko: Ključni nasveti za pravilno prehrano v menopavzi

  • favoris

Kako lahko s prehrano in izbiro ustreznih živil vplivate na simptome menopavze, si lahko preberete v nasvetih mag. Kaje Teraž, magistrice dietetike in kineziologije na Fakulteti za zdravstvene vede Univerze na Primorskem.

prehrana

1. Kako se vstop v menopavzo odraža na telesu in v presnovi ženske?

Vstop v menopavzo se odraža predvsem v hormonskih spremembah, ki so vzrok za druge znane neprijetnosti med menopavzo. Zaradi nižjih koncentracij estrogena pride do nerednih ter kasneje vse redkejših menstrualnih krvavitev. Ženske v menopavzi hitreje izgubljajo pusto telesno maso, povečano imajo tvorbo visceralnega maščevja ter nižjo porabo energije v mirovanju.

2. Ali se lahko s spremembo prehranjevalnih in življenjskih navad spopademo s spremembami telesne sestave?

Z ustreznim načinom prehranjevanja in zdravim življenjskim slogom lahko omilimo neprijetne stranske učinke menopavze. Telesno sestavo seveda lahko nadzorujemo predvsem z urejeno ustrezno prehrano ter redno in načrtovano telesno aktivnostjo.

3. Ali obstaja optimalna oblika prehrane za ženske v menopavzi in po menopavzi?

Ženske v menopavzi naj bodo pozorne na živila, ki igrajo pomembno vlogo pri zmanjšanju tveganja za pojav srčnožilnih bolezni in osteoporoze.

Priporoča se raznolika prehrana, sestavljena iz bogatih, hranljivih živil. Jedilnik naj vsebuje veliko lokalno pridelanega ter sezonskega sadja in zelenjave, polnovredne ogljikove hidrate z zadostnim vnosom prehranske vlaknine ter visoko izkoristljive beljakovine. Izogibati se je potrebno živilom bogatim z nasičenimi maščobnimi kislinami, živilom z veliko sladkorja ter soli. Ženske v menopavzi naj bodo pozorne na živila, ki igrajo pomembno vlogo pri zmanjšanju tveganja za pojav srčnožilnih bolezni in osteoporoze. Izpostavimo lahko predvsem živila bogata z vitaminom D in kalcijem; mleko, mlečni izdelki, ribe, jajca, brokoli, ohrovt, koromač, por vodna kreša, sezam, suhe slive…

4. Številne ženske v perimenopavzi in menopavzi opazijo povečanje telesne mase. Obstaja kakšna rešitev za to težavo?

Povečanje telesne mase lahko reguliramo tako s telesno aktivnostjo kot tudi z ustrezno prehrano.

Kot posledica hormonskih sprememb v menopavzalnem obdobju lahko pride do povišanja telesne mase predvsem zaradi znižane porabe energije v mirovanju ter nižje puste telesne mase. V tem obdobju se spremeni predvsem razmerje med obsegom trebuha in bokov; poveča se predvsem nalaganje maščobe okrog trebuha. Povečanje telesne mase lahko reguliramo tako s telesno aktivnostjo kot tudi z ustrezno prehrano.

5. Katere zdravstvene težave lahko preprečimo ali omilimo s prehrano, ko govorimo o menopavzi?

Z ustrezno prehrano v menopavzi ter v kasnejšem življenju lahko vplivamo predvsem na kronične nenalezljive bolezni kot so kardiovaskularne bolezni in sladkorna bolezen tipa 2, nekatere vrste raka ter osteoporozo. Zaradi zmanjšanja puste telesne mase ter zvišanja visceralne maščobe se pogosto pojavi povišanje telesne mase. Z ustreznim življenjskim slogom, ki vključuje zdravo prehrano in telesno aktivnost, lahko nekoliko omilimo tegobe, ki so prisotne v menopavzi.

6. Katera prehranska dopolnila je treba jemati v obdobju menopavze in po menopavzi?

Izoflavoni so snovi, ki so prisotne v rastlinah. Izoflavone najdemo predvsem v soji ter sojinih izdelkih in v rdeči detelji.

Na trgu s prehranskimi dopolnili vezani na menopavzalne simpotme, najdemo predvem izdelke, ki vsebujejo fistoestrogene. Izoflavoni so snovi, ki so prisotne v rastlinah. Spadajo v skupino fitoestrogenov in so po kemijski strukturi podobni tipu estrogenskih hormonov, estradiolom. Izoflavone najdemo predvsem v soji ter sojinih izdelkih in v rdeči detelji. Kljub temu, da izoflavoni nekje predstavljajo alternativo hormonski terapiji, pa Evropska agencija za varnost hrane te trditve ni podprla in je zaključila, da še vedno ni zadostnih dokazov, da bi potrdili povezavo med uživanjem izoflavonov in zmanjšanjem simpotmov povezanih z menopavzo.

7. Ali lahko prehrana in prehranska dopolnila omilijo nekatere simptome menopavze, kot so vročinski valovi, nočno znojenje in nespečnost?

Z ustrezno prehrano lahko omilimo tudi neprijetne simptome menopavze. Ob pojavu vročinskih valov ter nočnega znojenja priporočamo izogibanje močno začinjeni hrani, alkoholu in kofeinu ter priporočamo pitje hladne vode. V primeru nespečnosti se izogibajte uživanju velikih obrokov pred spanjem in uživanju alkohola. Poskusite z uživanjem toplega zeliščnega čaja.

Najbolj brano

5 zapovedi o zdravi prehrani, ki jih je treba upoštevati po 50. letu

KOŽA IN PREHRANA

5 zapovedi o zdravi prehrani, ki jih je treba upoštevati po 50. letu

Po 50. letu je pravilna prehrana pomembnejša kot kdajkoli prej, še posebej zato, ker vaše telo doživlja velike hormonske spremembe, ki lahko vplivajo na splošno počutje. Preberite, katerim 5 zapovedim o zdravi prehrani je treba slediti v tem novem življenjskem obdobju, ne glede na to, ali jeste doma, zunaj ali le praznujete praznik.

Preberite članek

Zakaj v menopavzi ne moremo shujšati?

KOŽA IN PREHRANA

Zakaj v menopavzi ne moremo shujšati?

Menopavza povzroča hormonske spremembe v ženskem telesu, ki lahko privedejo do različnih motenj, ravno zaradi hormonov, ki niso v ravnovesju. Ena od možnih posledic je pridobivanje telesne teže. Kaj se med menopavzo dogaja v telesu in zakaj je tako težko shujšati?

Preberite članek

go to top