NOVOKljučne informacije o piškotkih na naših spletnih straneh. Preberite več TU ZDAJ.

Če ne storite nič, se šteje, kot da ste piškotke sprejeli.

Zapri

OK

OKCancel

Thank you

Close

Superhrana: dejstva v primerjavi z miti

Ko govorimo o najnovejših trendih v prehrani, lahko zelo hitro postanemo žrtev zasičenosti z informacijami. Da bi si izoblikovali boljšo predstavo, se moramo po mnenju strokovnjakov za superhrano naučiti razlikovati med dejstvi in miti

Kaj je superhrana?


Najprej je treba poudariti, da ne obstaja uradna znanstvena opredelitev besede »superhrana«, vendar pa strokovnjaki poskušajo razumeti izraz kot nekaj, kar vključuje hrano, bogato z antioksidanti, polifenoli (povezava: članek o polifenolih) in drugimi hranilnimi snovmi z učinkovitostjo proti staranju kože, ki pomagajo naši koži in izboljšujejo splošno zdravje. Zato je torej ena hrana super, medtem ko druga ... ni tako super? Odgovor: to je relativno. Živila, ki jih opisujemo kot »super« ali »čudežna« vsebujejo več vitaminov in mineralov glede na njihovo velikost in/ali večjo kalorično vrednost od drugih podobnih ali primerljivih živil. Guava na primer vsebuje višjo raven vitamina C kot pomaranča (povezava: članek o pomarančah). Kivi pa ima morda manj vitamina C na gram, ampak ga nadoknadi z izjemno visoko ravnjo vitaminov E in K ter visoko vsebnostjo vlaknin. Druga močna superhrana, ki je odlična za kožo, vključuje fermentirani izvleček črnega čaja (znan tudi kot kombuša), ki deluje kot močno antiglikacijsko sredstvo za maksimalni sijaj kože, ter borovnice, ki so bogate s polifenoli in imajo 9-krat več antioksidantov kot grozdje!

Ovrženi miti: omejitve in koristi

Številne študije so pokazale, da živila, ki so bogata z antioksidanti, močno izboljšajo zdravje, ko pa govorimo o razumevanju potencialnih koristih superhrane, je najbolje o njej razmišljati kot o »superprehrani«. Ni treba posebej poudarjati, da nobena količina superhrane ne bo odpravila škode zaradi nezdravega življenjskega sloga, ki vključuje, na primer, kajenje, čezmerno uživanje alkohola, premalo ali nič gibanja in/ali neuravnoteženo prehrano. Kaj je ključnega pomena, da bi dobili kar največ iz teh mitičnih živil? Učinkovitost superhrane je povezana s količinami, v katerih jo uživamo, zato je ključnega pomena raznolika prehrana, ki temelji na svežih, nerafiniranih izdelkih. Ne vemo za vas, ampak ne glede na to, koliko verjamemo v moč antioksidantov, kilogram borovnic ne zveni zelo mamljivo. Mešanje in združevanje različnih vrst teh močnih živil je najboljši način, da bi telesu zagotovili vse vitamine in minerale, ki jih potrebuje za učinkovito delovanje, zato dajte prednost svojemu življenjskemu slogu!

[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21226664

Najbolj brano

Slog

5 zapovedi o zdravi prehrani, ki jih je treba upoštevati po 50. letu

Po 50. letu je pravilna prehrana pomembnejša kot kdajkoli prej, še posebej zato, ker vaše telo doživlja velike hormonske spremembe, ki lahko vplivajo na splošno počutje. Preberite, katerim 5 zapovedim o zdravi prehrani je treba slediti v tem novem življenjskem obdobju, ne glede na to, ali jeste doma, zunaj ali le praznujete praznik.

Preberite članek

Slog

Nakupovalni seznam v menopavzi: uravnotežena prehrana z vsega sveta

V menopavzi lahko nekatere jedi pomagajo pri pomirjanju simptomov, kot so vročinski valovi, medtem ko lahko druge te simptome le še poslabšajo. Vendar obstajajo tudi jedi, ki obnavljajo kožo in jo ščitijo pred staranjem. Ta nakupovalni seznam za obdobje menopavze vključuje okusne in zdrave jedi z vsega sveta, ki vam bodo pomagale do odličnega videza in počutja.

Preberite članek

Slog

Fermentirana živila: verjemite nam, vaša koža vam bo hvaležna

Seveda ime ne zveni posebej privlačno, vendar verjemite nam, da morate biti vsekakor pozorni na fermentirana živila, če si želite izboljšati splošno zdravje. Razložili vam bomo, zakaj ves ta hrup okoli zdrave hrane v zadnjem času in vam svetovali, katera so najboljša fermentirana živila, ki bi jih morali vključiti v svojo prehrano. 

Preberite članek

go to top