OK

OK Cancel

Thank you

Zapri

Prehranska dopolnila v menopavzi: ali so varna?

  • favoris

Vsakdo se želi starati na zdrav način. Med menopavzo boste morda slišali za prehranska dopolnila, ki vam lahko pomagajo pri ohranjanju zdrave kože, telesa in uma, vendar, ali so ta dopolnila varna? Naša strokovnjakinja Agnieszka Szmurło o tem govori v naslednjem članku.

Dodaci u ishrani 670x347

Hormonske spremembe v telesu
povzročajo fizične, spolne in psihološke simptome. Poleg tega se pri tretjini žensk v menopavzi razvije osteoporoza. Za zdravo staranje bi bilo treba ohraniti življenjsko kakovost (1). To lahko naredimo na zdrav način z uporabo prehranskih dopolnil, ki bodo olajšala prehodno obdobje menopavze. Pri izbiri dopolnil pa je potrebna previdnost, zato je znanje ključnega pomena. Vedno preberite deklaracije in opise ter preverite njihovo sestavo in ustrezno odmerjanje.

Znanje je ključnega pomena pri izbiri prehranskih dopolnil. Vedno preberite deklaracije in opise za njihovo sestavo in odmerjanje.

Agnieszka Szmurło

Najpomembnejša prehranska dopolnila in zakaj se priporočajo med menopavzo

· Kalcij in vitamin D izboljšujeta zdravje kosti in se pogosto uporabljata v obliki zdravil. Prvi je koristen za kosti, drugi pa za kožo.
· Ribje olje zaradi vsebnosti omega-3 maščobnih kislin in zaščitnega delovanja na srčno-žilni sistem ter proti depresiji.

Kalcij in vitamin D

Dve peroralni dopolnili, ključni za menopavzo, sta kalcij in vitamin D. Priporočeni odmerek vitamina D je 800 IE/dan, čeprav je varen tudi odmerek 10.000 IE/dan (kar je zgornja meja) [6]. Za kalcij je priporočeni dnevni vnos ≥ 1.000 mg/dan pri odraslih osebah, starih 50–70 let. Priporočena zgornja meja je 2.000 mg/dan [7].

Omega-3 maščobne kisline

Naslednja skupina dopolnil med menopavzo so omega-3 maščobne kisline. Po mnenju ameriške Agencije za hrano in zdravila je »na splošno varno« zaužitje do 3 gramov ribjega olja na dan. Najpogostejša pritožba je vonj po ribah, ki je prisoten po zaužitju [8].

Upoštevanje varnosti

Na splošno so vsa prehranska dopolnila varna za uporabo v menopavzi, čeprav je zelo pomembno vedeti, da so za njihovo varnost odgovorni predvsem proizvajalci. Najpomembnejši podatek je, da varnosti nekega peroralnega prehranskega dopolnila ni mogoče dokazati pred samim lansiranjem izdelka na trg. Zato je zelo pomembno, da se pred uporabo posvetujete s svojim zdravnikom ali farmacevtom in natančno preberete deklaracije in opise dopolnil, ki jih kupujete.

Ključni podatki o prehranskih dopolnilih v menopavzi

Prehranska dopolnila v menopavzi, kot so
- ribje olje
- vitamin D
- in kalcij so zdrava in koristna v menopavzi, če jih pravilno uporabljamo.  
Za varen vnos je treba poznati podatke o količinah in pogostosti uživanja dopolnil. Čeprav sklepamo, da so varna, se vseeno pogovorite s strokovnjakom in poiščite zdravo ravnovesje.

VIRI:

[1]. Comhaire, F. H. in Depypere, H. T. (2015). Hormoni, zeliščni pripravki in prehranska dopolnila za boljše življenje po menopavzi: 1. del. klimakterij 18(3), 358–363.

[2]. Comhaire, F. H. in Depypere, H. T. (2015). Hormoni, zeliščni pripravki in prehranska dopolnila za boljše življenje po menopavzi: 2. del. klimakterij 18(3), 364–371.
[3]. Taylor, M. (2015). Dodatni in alternativni pristopi k menopavzi. Endokrinologija in presnova. Klinični centri Severne Amerike, 44(3), 619–648.
[4]. Bedell, S., Nachtigall, M. in Naftolin, F. (2014). Za in proti rastlinskemu estrogenu v menopavzi. The Journal of Steroid Biochemistry and Molecular Biology, 139, 225–236.
[5]. Eden, J. A. (2012). Fitoestrogeni za simptome menopavze: pregled, 72(2), 157–159.[1][2][3]
[6]. Rizzoli, R., Boonen, S., Brandi, M.-L., Bruyère, O., Cooper, C., Kanis, J. A., … Reginster, J.-Y. (2013). Uživanje vitamina D pri starejših ženskah v postmenopavzi: dodatek iz leta 2013 k priporočilom Evropskega združenja za klinične in ekonomske vidike osteoporoze in osteoartritisa (ESCEO). Aktualne medicinske raziskave in mnenja, 29(4), 305–331.
[7]. Gallagher J.C., Smith L.M., Yalamanchili V. Pogostost hiperkalciurije in hiperkalciemije med uživanjem vitamina D in kalcija pri starejših ženskah. Menopavza. Avtorjev rokopis; dostopno v PMC 01.11.2015. [8]. Morska olja. Baza podatkov o zdravilih in laktaciji (LactMed) [Internet]. Bethesda (MD): National Library of Medicine (US); 2006–

Najbolj brano

5 zapovedi o zdravi prehrani, ki jih je treba upoštevati po 50. letu

KOŽA IN PREHRANA

5 zapovedi o zdravi prehrani, ki jih je treba upoštevati po 50. letu

Po 50. letu je pravilna prehrana pomembnejša kot kdajkoli prej, še posebej zato, ker vaše telo doživlja velike hormonske spremembe, ki lahko vplivajo na splošno počutje. Preberite, katerim 5 zapovedim o zdravi prehrani je treba slediti v tem novem življenjskem obdobju, ne glede na to, ali jeste doma, zunaj ali le praznujete praznik.

Preberite članek

Zakaj v menopavzi ne moremo shujšati?

KOŽA IN PREHRANA

Zakaj v menopavzi ne moremo shujšati?

Menopavza povzroča hormonske spremembe v ženskem telesu, ki lahko privedejo do različnih motenj, ravno zaradi hormonov, ki niso v ravnovesju. Ena od možnih posledic je pridobivanje telesne teže. Kaj se med menopavzo dogaja v telesu in zakaj je tako težko shujšati?

Preberite članek

go to top